Volgers

dinsdag 12 februari 2019

Kleurenwiel versie 1 en 2

Bij Knutsel en Kadootjes  is er deze maand een pittige Challenge nl.
Kies uit een kleurenwiel minstens twee kleuren met wit of zwart.
Zelfs het plaatje of tekst mag niet zwart als je voor de kleuren met wit kiest.

Hier de kleuren waar ik voor heb gekozen :





En hier het kaartje wat ik heb gemaakt.

Zoals je ziet heb ik bijna alle kleuren erop verwerkt. Ik heb de digi van Bugaboo zo licht mogelijk uitgeprint, zelfs het zwarte snoetje weggehaald. Daarna ingekleurd met Derwents. De tekst op het hartje is zelf geschreven met een fineliner.
Even ter verduidelijking : de achtergrond hoort niet bij het kaartje ;) want die is wel zwart.

Oud DP erop verwerkt, verschillende stansjes en hartjes erop.
Dit was dus versie 1.

Aangezien ik met dit kaartje ook graag wil meedoen met de Challenge 'Love is in the Air 'bij Catch the Bug heb ik nog een andere versie van dit kaartje gemaakt.
Kijk hier maar :

Hier zie je dus wel de zwarte randen op de digi en de tekst ( zelfgemaakt ) is ook zwart.
Zelf vind ik dat dit wat meer contrast geeft. Maar ( even voor alle duidelijkheid ik had deze eerst gemaakt ) ik wou toch eens dat verschil zien als je de buitenlijnen van een tekening zo licht mogelijk maakt en dan inkleurt, vandaar het eerste kaartje.

Ik ben eens benieuwd waar jullie voorkeur naar uit gaat.


Wilma, welkom op mijn blog, leuk dat je volger bent geworden.


Alvast bedankt voor jullie reacties, altijd leuk om te lezen.
Groetjes,
Karin. 




16 opmerkingen:

  1. Hoi hoi Karin
    2 leuke kaarten heb je gemaakt, mooi ingekleurd en mooi dp gebruikt!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is zeker een moeilijke uitdaging maar je hebt er wel een paar mooie kaarten mee gemaakt! Ik vind het knap hoor! Groetjes Marijke.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Superleuke kaartjes! EN de eerste is helemaal goed voor onze challenge! Knap gedaan, want het vergt echt denkwerk! Dan k je wel voor het meedoen bij ons van K&K.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je eerste is perfect voor K&K, niet makkelijk he...
    Fijn dat je ook meedoet bij Catch the Bug!
    Nancy GDT CTB

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heel mooi deze kaartjes Karin...wat knap gedaan met de kleurtjes van het kleurenwiel...top!!!
    groetjes Rosina

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een geweldige oplossing, heel knap bedacht!!
    Het zijn leuke, lieve kaartjes, beide vind ik ze leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat je jezelf hebt uitgedaagd Karin en met ons meedoet bij onze kleurenwiel challenge. Een mooi en liefdevol kaartje is het geworden.

    Groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat gaaf om zo wat dingen uit te proberen voor een challenge Karin. De eerste kaart voldoet inderdaad voor de challenge van KenK maar mijn voorkeur gaat uit naar de tweede kaart. Het zwart geeft er wat pit aan en z'n neusje is dan zo leuk. De opbouw van beide kaarten is mooi bedacht en gemaakt.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zover had ik nog niet gedacht, 2 gezellige kaartjes Karin.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind ze alletwee leuk maar de 1e heeft toch mijn voorkeur. Hij doet wat zachter aan. En past natuurlijk heel mooi bij de challenge!
    Dank je wel voor je deelname bij K&K.
    Lieve groetjes, Monique

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Een mooi leuk kaartje Karin.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een schattige kaartjes, ik vind de tweede mooier, het zwart zorgt voor wat meer contrast.
    lieve groetjes Angelique

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Adorable! I love the color combo! Thanks for joining the challenge at Catch the Bug!
    Hugs,
    Lyn T

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Beautiful cards and papers love the cute image and do think the darker contrast is better on the second card
    Carol x

    BeantwoordenVerwijderen