Volgers

maandag 13 juli 2020

Zomerlift bij Marfien dl 1

Eerst zei ik dat het er niet van zou komen. Pas met pensioen en geen tijd ;)  Ha ha.
Nog afscheid genomen op school afgelopen vrijdag en vandaag komen mijn teamgenoten bij ons barbecuen. Dus een drukke dag met alles klaarzetten.

Ik las dat Marfien opnieuw de Zomerlift houd, wat betekent dat in juli en augustus iedere week een kaartje gelift kan worden dat ze op haar blog zet.

De eerste vond ik wel een leuke om te doen en ik had gelijk een idee, kijk maar :


Ik heb hier weer een paar stoffen bloempjes gebruikt, die te verkrijgen zijn bij Wennies Shop ( een webshop van mijn jongste schoondochter )
Een paar knoopjes op de bloemetjes genaaid, erachter een paar takjes.
De gekleurde achtergrond is gemaakt met de krijtjes. Hier een geschulpte rand uitgestanst ( randmal Action ) In een heel oude doos de kleine bloemetjes gevonden en die erop geplakt.
Het moest een bedankkaartje worden, dus ik heb de tekststans ' voor jou' erop gemaakt.

Willen jullie nog meer voorbeeldjes zien met de te liften kaart ( zie hieronder ) kijk dan bij Marfien op haar blog.


Vorige week ben ik nog gaan kijken bij de kringloopwinkel en even gezellig gekletst met Marfien. Het was een hele poos geleden dat we elkaar gesproken hadden. Ze heeft het er maar druk mee, maar ik zag dat er een heleboel helpen, o.a. haar dochter. Toen ik vroeg of ze ook het crea-virus van haar moeder geërfd had, lachte ze. Nee te veel gefriemel, ze heeft een andere creatieve hobby zei ze.

Afgelopen weekend kwamen de kleinkinderen met hun rapport. Prachtige cijfers hadden ze alletwee.
Marit kreeg haar kadootje en het kaartje wat ik voor haar had gemaakt als afscheid van de Basisschool. Ze vond het prachtig. Oma hoe heb je die driehoekjes erop gemaakt ? Even uitgelegd, maar we zullen vast nog wel eens oefenen samen om ook zoiets te maken.
Hier poseert ze met de rugzak die ze van ons kreeg. Ze is er klaar voor om naar de brugklas te gaan.
Eerst vakantie houden !



Leuk om jullie reacties te lezen, alvast bedankt ervoor.
groetjes,
Karin

13 opmerkingen:

  1. Hihihi, beter toch dat je het druk hebt, zal nog even wennen zijn :)
    Een leuke lift, gezellig die gestipte bloemetjes!
    Veel plezier vanavond en geniet van je pensioen,
    Colinda

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooi uitgewerkt kaartje en een leuke foto van de trotse kleindochter!
    groetjes
    Marleen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat ziet er leuk uit, toch wel handig die "kantenklare" bloemetjes
    Je kaartjes staan inmiddels in het rek

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hi Karin your cards are gorgeous. I love them both. I wish you a very happy retirement. I retired two years ago and I love it. Take care. Hugs Jackie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lovely card, really like the flowers. Congratulations on your retirement. x

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hoi Karin, dat is een mooie lift geworden! Vrolijk met al die bloemetjes.
    Jammer genoeg heb ik er niet veel tijd voor in de vakantie denk ik. Leuk dat je Marfien hebt gesproken. Als ik het zo lees woon je niet ver bij haar vandaan?!
    Wat een leuke kleindochter! Ze is heel blij met de tas zo te zien!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooie Liftkaart Karin. Je bent er dus toch aan toegekomen. Het is mij helaas niet gelukt. Gefeliciteerd met je pensionering. We kunnen elkaar de hand schudden. Ik ben sinds 29 mei met pensioen.
    Wat leuk dat je bij Marfien in de kringloopwinkel geweest bent.
    En leuke foto van je kleindochter met haar nieuwe rugtas.
    Groetjes, Wies

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke fleurige lift heb je er met die stoffen bloemetjes van gemaakt Karin. Het is een vrolijke kaart geworden.
    Lieve groetjes Miranda

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk dit gelifte kaartje, Karin!
    Gezellig een bbq bij jullie, het weertje is er goed voor!
    Leuke kleindochter met haar stoere tas, je zult nog samen gaan knutselen denk ik!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een mooie uitwerking van de lift Karin, leuk met al die bloemen erop. Dat klinkt gezellig dat je teamgenoten komen bbqen. Je leuke kleindochter staat heel trots op de foto met haar nieuwe rugzak. Leuk dat we elkaar nu volgen trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gezellig allemaal! Mooie kaart!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een leuke, originele lift heb je gemaakt!
    Lia xx

    BeantwoordenVerwijderen