Volgers

maandag 27 mei 2024

Kaart met een verhaal

 Voor het kaartje wat ik nu laat zien heb ik er een verhaaltje bij als uitleg :

Onze danslerares van de lijndansgroep zegt nogal eens 'Let op : er zijn een paar Restarts in dit dansje, bij muur 3, 5 .... '

Een restart betekent dat bij een dansje wat bijvoorbeeld 32 tellen heeft, er na 16 tellen weer opnieuw gestart moet, en dit soms meerdere keren in een dans. Dit hoor je op de muziek, althans dat zegt onze lerares :) Maar dat is ook zo, als je een liedje hoort, dan is er soms een 'intermezzo' of een nieuwe start.

Wij hebben dansjes op diverse soorten muziek, van oud tot nieuw, ook op de Engelbewaarder van Marco Schuitmaker, en ook op de nieuwste hit van Beyonce. Hartstikke gezellig is het.

De tekst op het kaartje is niet zuiver in het Nederlands, onze lerares komt van de kanten van Gent :) typisch Vlaams dus.

Dit roept ze zo dikwijls, en wij dan van ja ja, we merken het wel :) Ik dacht ik zal haar eens verrassen met een kaartje om te bedanken voor het leuke dansseizoen. Nog een week en we hebben de zomerstop.



De digi is een kleurplaat die ik op internet tegenkwam.


In de binnenkant wil ik dan nog een woordje schrijven als bedankje aan haar en haar man die de muziek verzorgd.


Ook heb ik voor jullie nog een paar fotootjes van onze korte vakantie van vorige week :


Iets leuks wat we onderweg tegenkwamen tijdens een fietstochtje


Entree van het vakantiepark 't Loo


Prachtige zonsondergang die reflecteerde op de huizen aan de andere kant van het water


Een grote duiventil midden in een veld


Een van de vele landgoederen waar we langskwamen, dit is Vosbergen.
Bekend voor degenen die naar dat tv programma keken . ' Liefde voor het landgoed '


Even een stop onderweg.



Leuk om jullie reacties te lezen, alvast bedankt ervoor.
groetjes,
Karin.










10 opmerkingen:

  1. Hahaha, geweldig, wat een supertoepasselijke kaart! Fantastisch gedaan! Die zal nog heel lang bewonderd en bewaard worden.
    Je hebt een fijne vakantie gehad zo te zien. Grappig, al die klompjes op dat hek.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. gezellig kaartje !
    leuke foto's
    grtjs,martina

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat een leuke kaart en heerlijk dansen! Dat zal je danslerares echt leuk vinden. Leuk de foto's van je tochtje en dat programma kijk ik ook graag ja, een beetje wegdromen. Heerlijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel leuke kaart!! Echt zo persoonlijk gemaakt.
    En je vakantietrip ziet er goed uit. Wij waren daar ook eens. Mooi park is het!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ha die Karin
    Wat sen gave grappige kaart heb je gemaakt dat zal zeker worden gewaardeerd!
    Mooi foto's van jullie uitje
    Wat Wemeldingen betreft daar is inderdaad 8 juni een demorace en als het goed is, zijn wij daar ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk kaartje en mooie foto's van deze korte vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. een geweldige leuke kaart Karin en mooie foto's.........gr karin

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuke vrolijke kaart!!
    Lekker er even tussenuit, de ingang herkende ik meteen, ziet er mooi uit met de struiken zo in bloei!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Haha wat een leuk bericht is dit.
    Heel mooi vrolijk, je kaart.
    En wat een prachtige foto's laat je zien, jullie hebben volop genoten, lijkt mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die duiventil ken ik, dat maakte dat ik even keek waar jullie geweest waren vorige week. Oldebroek kennen we, mijn man komt uit Zwolle, dat ligt er vlakbij en vrienden van ons wonen in Oldebroek. Vandaar dat wede duiventil kennen. Leuke kaart heb je gemaakt. Leuk om iets van de les er op te verwerken. Groetjes Nelleke

    BeantwoordenVerwijderen