Volgers

donderdag 19 september 2019

Lorikeets 1

Bij Beccy is er deze maand een prachtige digiset uitgekomen met als thema rainbow- lorikeets

Prachtige vogels zijn dat, en natuurlijk laat ik jullie ook een fotootje zien van mijn eigen Rosella parkiet die er veel op lijkt :

Hij is al 15 jaar, maar nog echt fit, alleen van zodra hij staartveren krijgt vallen die vlug uit zoals je ziet op de foto. Hij was een beetje nieuwsgierig wat ik aan het doen was ;) Vroeger was hij tam en kwam uit zijn kooi, maar de laatste jaren niet meer. Vliegen kan hij ook niet meer. Het is dus het best dat hij in zijn kooitje blijft, lekker rustig.

Nu dus over naar een kaartje wat ik heb gemaakt met de digiset :


Hier heb ik het koppeltje erop gezet. Na het printen de tekening gemaskeerd om een achtergrond te maken in diverse kleuren. Ook nog een ovaal in het wit gelaten rond te tekst die ik op het kaartje had geprint. Een sticker met het getal 40 erop geplakt, want over een paar weken hebben we een feestje van vrienden die 40 jaar zijn getrouwd.
Dit gemat op een wit gestanst papier en het geheel op een paars kaartje.

Voor wie interesse heeft in het kleurenschema : Ik gebruikt Derwent coloursoft potloden :


Ik ben benieuwd naar jullie reacties, alvast bedankt ervoor.
Groetjes,

11 opmerkingen:

  1. Heel erg leuk kaart Karin,prachtige stempels.
    Je hebt een mooie vogel,jammer dat hij niet meer uit de kooi komt...een mooie leeftijd maar deze kunnen nog wel 10 tot 15 jaar ouder worden.
    ik heb een bonte boer van 11 jaar die is liever uit de kooi dan erin en zit het liefst de
    hele dag bij mij :) gezellig. Fijne donderdag en lieve freubelgroetjes, Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een schitterende vogel hebben jullie Karin! Prachtig die felle kleuren.
    Je kaart is al net zo schitterend.... leuk idee voor een trouwjubileum.
    xxAngela

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo leuk om deze kaart, met die 2 vogeltjes te maken voor een bruidspaar.
    Ze zitten dat zo gezellig bij elkaar😍.
    Wat mooi zoals je de achtergrond hebt gemaakt.

    Wat een mooie vogel hebben jullie.
    Hij kijkt inderdaad héél nieuwsgierig.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Karin
    Mooi kaartje voor het jubilerende bruidspaar, heel luef en prachtig ingekleurd!
    Wat een leuke parkiet heb je!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een mooi parkietje hebben jullie.
    Ik wist niet dat die zo oud konden worden.
    De opdracht van Beccy kwam dan heel goed uit voor jou.
    Prachtig gemaakt voor een huwelijksverjaardag.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  6. leuk stel zo bij elkaar maar het zijn 2 vrouwtjes. (denk toch dat jouw stel een gemengd koppel is) even de neusdop van eentje blauw kleuren en het is goed. Wij hebben ook jaren parkieten gehad, heel leuk maar een hoop troep . . .

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hi Karin your card is gorgeous I love it. Take care. Hugs Jackie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een prachtig kleurrijk stel op je kaart Karin.

    groetjes Hermien

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kaart, heel mooi ingekleurd naar een prachtig voorbeeld, heel mooi vogeltje! Wat een prachtige kleuren heeft hij/zij! Groetjes Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit was voor jou wel heel erg leuk om te doen denk ik, als je zelf ook zo'n prachtvogel thuis hebt. Mooie kaart Karin, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk om er een huwelijksjubileums kaartje mee te maken met het hart op de achtergrond!

    BeantwoordenVerwijderen