Volgers

zondag 21 juli 2019

Painted Blooms Set dl. 1

Ik heb voor Beccy weer een opdrachtje gemaakt als volgt :

Use the same image to create three cards in different colours. Please include a colour guide. 

Dus : gebruik een bloem uit het digisetje en maak hiermee drie kaartjes in verschillende kleuren.
Doe er ook een kleurenschema bij.


Hier mijn eerste kaartje uit het digisetje Painted bloom
Ik heb gekozen voor de Poppies.
Waarom ? Omdat die bloemen me doen denken aan mijn geboorteplaats Ieper, waar het een populaire bloem is voor de herdenking aan WW I. Op 11 november dwarrelen ze door de openingen van de Menenpoort over alle genodigden bij de ceremonie, tijdens het spelen van de Last Post.
Ook zie je op alle Amerikaanse, Engelse en Canadeze begraafplaatsen de poppies bij de graven van de gesneuvelden liggen.

Mijn eerste kaartje is dus gemaakt hiervoor, ik heb het beroemde gedicht In Flanders Fields erop gezet :


De bloemen zijn ingekleurd met Derwent potloden volgens dit schema :

Op de achtergrond zie je een wazige foto van de graven van de gesneuvelde soldaten uit WWI.
Rondom heb ik met een rode fineliner een randje gemaakt.

Morgen zie je iets heel anders, het is nl. maandag- Zomerliftdag bij Marfien.
Overmorgen een ander kaartje met dit digisetje van Beccy.

Leuk om jullie reacties te lezen, alvast bedankt ervoor.

Wil je ook graag dit of een ander digisetje van Beccy winnen, doe dan mee met de Challenge 
bij Carlin's Kaartenparadijs . Deze maand hebben we de Challenge ALLES MAG, je kan je kaartjes insturen tot 31 juli a.s.

Groetjes,








8 opmerkingen:

  1. Erg mooi, Karin.
    En het zijn ook mijn favoriete veldbloemen. Vind ze prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Karin deze opdracht met de poppies was voor jou geknipt.
    Zo mooi wat je ermee gemaakt hebt samen met het gedicht.
    Prachtig gedaan.
    Misschien toch nog eens een bezoekje brengen aan je geboorteplaats en dit kaartje een plaatsje geven onder de Menenpoort.
    Groetjes,
    Carla

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hi Karin this is stunning I love it. Take care. Hugs Jackie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi hoi Karin
    Mooi kaartje met prachtige achtergrond, wat een mooi herdenkingsgedicht is dat!
    Liefs Martha

    BeantwoordenVerwijderen
  5. schitterende kaart, past helemaal!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi gedicht en schitterende kaart voor deze gelegenheid, groetjes Petra

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Karin,
    wat mooi! In Schotland zagen we ze ook als aandenken aan de Wereldoorlog. In kerken lagen allerlei soorten klaprozen. Van stof, van papier, gehaakt, geborduurd...En nu bij jou gekleurd. Echt prachtig, ook de tekst erbij...

    BeantwoordenVerwijderen